FRANCHISE IN TOSTI’S – TOASTABLE


Oprichter en eigenaar Bartjan Hendriksen vertelt:

"Ik werkte vijf seizoenen achter elkaar op het strand. Work hard, play hard. We maakten de lekkerste en hipste broodjes, salades en andere heerlijkheden maar veel mensen kozen toch voor een tosti. Ik snapte niet waarom want dat waren toen gewoon twee witte bammetjes met een dun plakje kaas en vierkante ham ertussen. Dat paste helemaal niet tussen de kwaliteit van alle andere producten.
De tosti, zei ik, die moet beter."

...en daar, met de voeten in het zand, werd het eerste idee van een tostibar geboren.

Dé tosti franchise formule van nu

De eerste paar jaar

We hebben met het hele team keihard gewerkt om een mooi bedrijf op te starten. In het begin is het belangrijk om alles te geven, alle kansen aan te pakken en om te proberen van alle gasten vaste gasten te maken. Zo bouw je een loyale kring voor een vaste omzet flow die je vervolgens steeds verder kunt uitbouwen. We hebben honderden verschillende tosti recepten geprobeerd, steeds nieuwe smaakcombinaties getest, opnieuw proeven, ontdekken, falen en slagen. We hebben steeds de minst populaire tosti vervangen door een nieuwe om zo een assortiment te creëren met alleen maar topsellers!

De verbeterslag achter de schermen

Toen we steady draaiden hebben we de tijd genomen om niet alleen IN maar ook AAN het bedrijf te werken. We hebben alle bedrijfsprocessen van a tot z verbeterd en vastgelegd in een operationeel handboek en inwerkprocedures gemaakt voor nieuwe medewerkers. Ook zijn we een kwaliteitsprogramma gestart waarmee we gedurende het jaar door verschillende audits altijd aan de regelgeving van de NVWA voldoen. We zijn met alle leveranciers om tafel gegaan om voor beide partijen goede condities af te spreken zodat we op de lange termijn op elkaar kunnen rekenen. We hebben de beste systemen geimplementeerd en deze ook met elkaar gekoppeld zodat alle verzamelde data ook daadwerkelijk wat zegt. Ook de marketing, branding en social media activiteiten zijn een flinke verbeterslag ondergaan.

Groeien door middel van franchise

Ijzersterk concept, check.
Goede back-office, check.
Tijd om te groeien. Met eigen vestigingen en ook samen met andere ondernemers in de vorm van franchise. Wij geloven heilig dat iedereen moet doen waar hij/zij het beste in is en verder de rest moet uitbesteden. We zoeken daarom echte operationele helden die fantastisch hun eigen tent kunnen runnen. Wij regelen dan de hele achterkant zodat jij je volledig op de vloer kan focussen. We willen graag in samenwerking met franchise ondernemers vestigingen openen in Leiden, Haarlem, Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Almere, Hoofddorp, Utrecht, Amersfoort en Alkmaar. Doe jij mee?

Crisis?  Niet bij Toastable.

Bezorgen & afhalen. Door slim te ondernemen draaien we ook in corona tijd een rendabele business. Doe jij mee?

Trends & opportunities

Product moet goed te bezorgen en af te halen zijn

Digitalisering en online aanwezigheid neemt toe

Duurzaamheid zet door en het verhaal achter het product wordt steeds belangrijker

Goed kunnen aanpassen aan snel veranderende situaties

Samenwerkingen met verschillende externe verkoopkanalen is cruciaal

Verzamelen en inzetten van data is niet meer weg te denken uit de hedendaagse bedrijfsvoering

Voordelen franchisen bij Toastable

Lekker overzichtelijk

Je start een relatief kleine zaak met zo'n 35 zitplaatsen waar je prima met z'n tweeën op een dag kan werken. Hierdoor valt je startinvestering ook best mee. Je hebt dus geen groot team dat je moet managen maar je hebt aan twee, drie of vier goede medewerkers genoeg. Dit is erg fijn, vooral als je goed op elkaar bent ingespeeld. Je hebt de tijd om alle gasten te leren kennen waardoor het echte persoonlijke gastvrijheid wordt. En van 9 tot 5 in de horeca werken, daar heb jij als horecatijger toch stiekem altijd al van gedroomd? Iedere avond vrij!

Vliegende start

Je komt bij ons op "stage" waar je helemaal getraind wordt in alles dat je moet weten om je eigen Toastable te runnen. Wij bouwen jouw vestiging en leveren deze turn key op. Ook bieden wij jou zowel management als operationele ondersteuning, vooral tijdens de eerste maanden en ook daarna. Jouw medewerkers maken gebruik van onze e-learning app zodat ze volledig worden ingewerkt en niks vergeten wordt. Samen starten we jouw eerste marketingcampagne op om aan iedereen te laten weten dat je open bent.

Je staat er niet alleen voor

Wij helpen je bij alles, dat zit allemaal in de franchise fee die je afdraagt. We zijn zeven dagen in de week telefonisch direct bereikbaar, we kunnen in al je systemen inloggen om problemen direct op te lossen en omdat we precies weten waar je op de vloer allemaal tegen aan kan lopen kunnen wij je bij alle operationele vragen altijd helpen. We zullen je ook proactief tips en trics geven. Regelmatig komen we met alle franchisenemers bij elkaar en brainstormen we over hoe het beter kan. Hier kan jij ook met goede ideeën komen en anderen helpen.

Je houdt meer over

Omdat we collectief inkopen en slim onderhandelen ben je bij alle leveranciers gemiddeld 10% goedkoper uit dan wanneer je het alleen zou doen. Doordat we al lopende marketing campagnes voeren en een steeds groter bereik hebben kunnen we efficiënt budgetten op marketing inzetten. Dit resulteert in een hogere conversie op iedere euro besteed aan marketing. We delen alle data met elkaar om zoveel mogelijk inzicht te hebben en elkaar scherp te houden.

Financieel

Franchise fee

Je draagt 6% van jouw maandelijkse omzet af aan de centrale organisatie om gebruik te mogen maken van het Toastable concept. Van deze inkomsten houden wij de formule up and running, doen we continu ontwikkelingen en onderhandelingen, sparren we samen met andere franchisenemers en helpen wij je met alles maar dan ook echt alles binnen jouw vestiging. We got your back.

Marketing fee

Je draagt maandelijks een vast bedrag van €250 af wat volledig besteed wordt aan marketing voor het merk in het algemeen. Ook zet je iedere maand 1% van jouw omzet bij ons apart die je kan uitgeven aan lokale marketing voor jouw vestiging.

Entree fee

Om te starten betaal je eenmalig €15.000 als entree fee. Hiervoor krijg je alle ins en outs van het concept zoals recepturen, bedrijfsprocessen, work flows en regelen wij het bouwen van jouw vestiging van begin tot eind. Je wordt volledig getraind en klaargestoomd om jouw eigen zaak te runnen.

Profiteer tot en met augustus 2021 van maar liefst €10.000 korting op de entree fee. Je betaalt dan slechts €5.000. Dat is een lekker begin!

Klinkt goed?

Tijdens een crisis je eigen bedrijf starten? Zeker wel! Er gaan heel veel veranderingen en verschuivingen in de horeca komen dit jaar, pak jouw kans! Dit jaar zoeken wij franchisenemers in de grote steden in de Randstad. Vanaf 2022 ook in grote steden elders in het land. Tot en met augustus 2021 geven wij maar liefst 10.000 euro korting op de entreefee!

Vul je gegevens in en we sturen je direct de informatiebrochure waarin alle ins en outs staan. Dit is uiteraard geheel vrijblijvend, je zit nergens aan vast.